SPORSUZ ZAYIFLAMA!!

Arkadaşım Burçin üniversitede 60kg ve 1.70 boyunda filinta gibi kızdı. Üniversite yıllarında heryere yürüyerek gitmeye çalışır ve ayrıca haftada 3 defa aerobik ve aletli jimnastiye giderdi. Vücudunun yağ oranı sağlıklı sınırlar içindeydi yani %20 idi. Üniversiteden sonra Burçin tüm gün masa başında geçirdiği bir işe başladı ve beş sene sonra 10kg aldı. Böylece kilosu tartida 70 e geldi. Ancak tartının gösterdiği tam da doğru değildi. Burçin sporu ve aktif yaşamı bıraktığı için 5kg lık kas kütleside kaybettiği için vudundaki yağ oranı 10 kg degil 15 kg değerinde artmış oldu ve %20 lik yağ oranı %29 a cıkmış oldu!!! Burçin sonra hepimizin yapacağı gibi sıkı bir diyete başladı. 2 aylık sporsuz açlıkla geçen sıkı bir diyetten sonra 10 kg verdi ama spor yapmadığı için bunun 3kg kas 7 kg yağ kütlesinden gitti…….. Yani tartıda eski kilosuna dönmesine rağmen, vucut yağ oranı %26 lar da kaldı. Bundan da kötüsü kas dokusunu kaybettiği için, vucut metabolizma hızı yavaşladı normal beslenmesine döner dönmez verdiği kiloları sırf yağ olarak tekrar depo etmeye mahkum!!! Ayrica sıkı diyet yaptığı için vucutta yağ tutan enzimleride arttı. Çünkü vücut artık yeterince beslenemediğini düşündüğü için buna önlem olsun diye daha da fazla yağ depolayan enzim üretti ki vücut dah az kalori harcasın……. E bu nedemek oluyo derseniz, artık Burçinin daha fazla yağ tutan enzimi olduğundan diyeti bırakır bırakmaz daha fazla yağ tutatacak vucudu, yani eskisinden çok daha kolay kilo alacak!! Sporsuz kilo vermek akıl karı değilmiş ben bu hikayeden onu anladım?..Spor yapıp kas geliştirmeden sadece diyetle kilo vermek ancak sonrasında daha fazla kilo almaya yarıyormuş?.kabus!!

10 Yanıt to “SPORSUZ ZAYIFLAMA!!”

  1. yasemin Says:

    ben 170 boyundayım suanda 63 kiloyum ama 58 olmaya çalışıyorum
    diyetisyene gittim gittiğimde 64 düm olmam gereken kilo 58 ama diyetisyenim bana kesinlikle yürüyüş dısında spor yapmicaksın dedi sporla verilen kilo çabuk alınırmıs valla bende neye inansam şaşırdım bayanların en büyük kabusu kiloooooooooooooooo…..

  2. duygu Says:

    rejim diye birsey yaparsak spor yapmadan tekrar verdiklerimizi geri alırız.ama eger gercekten rejimlerden bıktıysak önemli olan yasam stilini degistirmektir.
    1.61 boyunda ve 75 kiloydum.
    spor yapmadan aksam 5ten sonra birsey yemiyerek, günde 2.5 litre su icerek, asansör yerine merdiven, otobüs yerine ayaklarımı kullanarak 6 ayda tam 20 kilo verdim.
    bu 6 ay icinde nescafe 3ü birarada ve meyve dısında sekerli birsey yemedim, içmedim. ekmek hala tüketmiorum. kesinlikle ac bırakmıyorum kendimi, acıktıgım anda bir ögünümü yiyorum, meyve veya bir avuc leblebi. böylece vücudum ilk gelen lokmayı yaga cevirmiyor.
    süper marketler yerine manavlardan alısveris yapıyorum. böylece cikulata reyonunu görmüyorum.
    ayrıca bayramlarda veya günlerde artık rejimdeyim yiyemem degil, istemiyorum veya sevmiyorum diyorum. böylece insanlar bana acımıo:)
    kilo vermemin üzerinden 1 sene gecti hala ekmek yemedim. ve kilomu koruyorum.

    yani sporsuzda kilo verilir ;) sadece amacımız rejim yapmak degil saglıklı yasamak olsun!

  3. ümran Says:

    bende sporsuz zayıfladım son 7 kilom kaldı onuda yürüyüşle vericem havalar ısınıyo artık herkese iyi zayıflamalar:)

  4. AYBÜKE M. Says:

    BEN KİLO İLE BÜYÜK SORUNLAR YAŞIYORUM.HEDEFİM 45 KG OLMAK AMA OLMUYOR

  5. esra Says:

    u
    Ben su anda 58 kiloum ve boyum 1.51. Spor yapmayı sevmem.kaç kez denedim hep 1 hafta yapıp bıraktım. ya bana yyardım edin ben hem boyumun uzamasını hemde zayıf olup formda görünmek istiom.bi tarif yok mu hem onu uygulayıp hemde 5-10 dak. Yürüyüs yapsam:(

  6. esra Says:

    Ben 58 kiloum dısrı cıkmayı pek sevmem.hem bi tarif olsa onu yapsam hem de evde sporumu yapabilcegm bi seyler yokmu bene yardım edin artık dayanamiom.

  7. aylin Says:

    esra evde zumba yapabilirsin hemde sıkılmazsın müzikleri çok güzel oluyor ;)

  8. Kadriye Says:

    size sabirla yapabileceginiz cok saglikli ve hic ac birakmayan diyet yazacagim hic bir seyden mahrum olmadan cukulata dahi yiyebilirsiniz ve haftada 2 kg verebilirsiniz ama listenin kesinlikle disina cikmadan ve once dijital bir tarti alarak bu ise baslamalisiniz gram gram uygulamalisiniz ne kadar guzel ve kolay oldugunu goreceksiniz.

  9. Kadriye Says:

    sabah kalkinca 50 bir bardak su icin 50 kez ziplayin…
    SABAH KAHVALTISI
    1)domates,salatalik,maydonoz yesilliklerden olabilir icine bir tatli kasigi zeytin yagi koyun
    _30 gr beyaz peynir yada 25 gr kasar
    _2 ceviz
    _1 tatli kasigi recel veya bal veya pekmez
    _1 dilim ekmek 25 gr olacak
    sekersiz cay yada kahve(cayi oneririm)
    ___-_3 tane buyuk zeytin

    ARA OGUN (SABAH KAHVALTISINDAN IKI SAAT SONRA YENECEK)
    1 porsiyon meyve mesela muz 60 gr.veya elma veya portakal 100 grveya baska bir meyve

    OGLEYIN
    120 GR ET TURU BU BALIKEYA TAVUK VEYA KIRMIZI ET OLABILIR,YANINA BOL ISTEDIGINIZ KADAR KARISIK SALATA ICINE BIR TATLI KASIGI YAG AZICIK TUZ VE SIRKE VEYA LIMON EKLEYEBILIRSINIZ.

    YARIM KUCUK SU BARDAGI YAGSIZ YOGURT VE 2 DILIM EKMEK 50 GR
    ARA OGUN IKI SAAT SONRA

    BIR PORSIYON MEYVE
    1 DILIM EKMEK
    1 UCGEN PEYNIR

    AKSAM
    _BIR KUCUK SU BARDAGI ZEYTINYAGLI SEBZE YEMEGI(BIR KG SEBZEYE IKI YEMEK KASIGI ZEYTIN YAGI KOYUN ..

    YARIM SU BARDAGI YAGSIZ YOGURT
    1 DILIM EKMEK 25 GR
    BOL KARISIK SALATA 1 TK ZEYTIN YAGI VE AZ TUZ SIRKE VEYA LIMONLU

    ARA OGUN(2 SAAT ARAYLA)
    IKI PORSIYON MEYVE
    BIR KUCUK PARCA CIKOLATA VEYA 3 DIYET BISKUVI(BUNU ILK 10 GUN YEMEYIN YANI CUKULATA VE BISKUVIYI)DIYETTEN 10 GUN SONRA YIYIN..

    BOL SU ICIN VE HER GUN 20 DK.YURUYUN..

    HER HAFTA KESIN SAGLIKLI BIR SEKILDE EN AZ 2 EN FAZLA 4 KILO VERILIYOR..AMA HER SEYI AYNEN YAZDIGIM GIBI YAPMALISINIZ..
    bASARILAR..

  10. acill Says:

    benim boyum 170 kilom 100 hedefim 65 nasıl olabilirm acil yardım!!!

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

